Algemene Voorwaarden

Lees hier de Algemene Voorwaarden van DB Gevelonderhoud.

 

Algemene Voorwaarden DB Gevelonderhoud

 

Artikel 1: Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Opdrachtnemer: de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid DB Gevelonderhoud, gevestigd te Klaverkamp 115, 4133 TH Vianen, (KvK-nummer 73051306);
  • Opdrachtgever: de wederpartij van Opdrachtnemer;
  • Overeenkomst(en): de tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever te sluiten c.q. gesloten (vervolg)overeenkomsten;

 

Artikel 2: Toepasselijkheid

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle Overeenkomsten die Opdrachtnemer met Opdrachtgever sluit.
  2. De toepasselijkheid van door Opdrachtgever gehanteerde algemene voorwaarden wordt hierbij uitdrukkelijk van de hand gewezen.
  3. Bij strijdigheid tussen de inhoud van de tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever gesloten Overeenkomst(en) en deze algemene voorwaarden, prevaleren de bepalingen uit de Overeenkomst(en).
  4. Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van kracht blijven en zullen Opdrachtnemer en Opdrachtgever in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige c.q. vernietigde bepaling in acht worden genomen.

  

Artikel 3: Totstandkoming overeenkomst 

  1. Een Overeenkomst kan, naar keuze van Opdrachtnemer en opdrachtgever, mondeling, schriftelijk, telefonisch, op elektronische wijze of op een andere manier worden gesloten. Opdrachtnemer  beslist – geheel naar eigen inzicht – met welke wijze van totstandkoming zij wel en niet akkoord gaat. De Overeenkomst tussen partijen is bindend, ongeacht de wijze waarop deze tot stand komt.

  

Artikel 4: Uitvoering van de Overeenkomst

  1. Indien een goede uitvoering van de overeenkomst dit volgens Opdrachtnemer vereist, heeft hij te allen tijde het recht bepaalde werkzaamheden door derde(n) te laten uitvoeren.
  2. Opdrachtnemer is jegens Opdrachtgever niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Opdrachtnemer is uitgegaan van door Opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
  3. Opdrachtnemer is gerechtigd de nakoming van zijn verplichtingen uit de Overeenkomst op te schorten indien het door onvoorziene omstandigheden voor Opdrachtnemer tijdelijk onmogelijk is om zijn verplichtingen na te komen.
  4. Opdrachtnemer is gerechtigd de Overeenkomst op te zeggen of te ontbinden indien de Overeenkomst voor hem onuitvoerbaar is. Opdrachtgever heeft in dat geval geen recht op enige vorm van schadevergoeding.
  5. Opdrachtnemer heeft het recht diens verplichtingen onder de Overeenkomst op te schorten indien Opdrachtgever een of meer verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst jegens Opdrachtnemer niet nakomt dan wel in strijd handelt met deze algemene voorwaarden of de aanvullende algemene voorwaarden. Opdrachtnemer zal Opdrachtgever hiervan alsdan tevoren in kennis stellen, tenzij zulks in redelijkheid niet van Opdrachtnemer kan worden verlangd.

 

Artikel 5: Wijziging van de Overeenkomst

  1. Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat voor een behoorlijke uitvoering daarvan het noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen en/of aan te vullen, zullen Opdrachtnemer en Opdrachtgever tijdig en in onderling overleg de Overeenkomst dienovereenkomstig wijzigen c.q. aanvullen.
  2. Indien de wijziging of aanvulling van de Overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties heeft, zal Opdrachtnemer Opdrachtgever hierover tevoren inlichten.

 

Artikel 6: Ontbinding

  1. Onverminderd de aan Opdrachtnemer toekomende rechten, is Opdrachtnemer gerechtigd de Overeenkomst zonder nadere ingebrekestelling geheel of gedeeltelijk door middel van een schriftelijke verklaring te ontbinden indien:
    1. Opdrachtgever in verzuim is met de nakoming van één of meer van zijn verplichtingen uit de  Overeenkomst;
    2. Opdrachtgever in staat van faillissement wordt verklaard, surséance van betaling heeft aangevraagd, zijn bedrijf heeft stilgelegd of geliquideerd, er ten laste van hem beslag wordt gelegd op zijn vermogen, of hij zijn bedrijf aan derden overdraagt;

 

Artikel 7: Betaling 

  1. Betaling door Opdrachtgever aan Opdrachtnemer van de factuur geschiedt in beginsel middels overboeking en dient in ieder geval uiterlijk te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum op een door Opdrachtnemer aangewezen bankrekening.
  2. Na het verstrijken van de in lid 1 bedoelde betalingstermijn is Opdrachtgever van rechtswege in verzuim; Opdrachtgever is vanaf dat moment over het opeisbare bedrag een contractuele rente verschuldigd van 12%, dan wel de wettelijke (handels)rente indien deze op dat moment hoger is dan genoemde 12%.
  3. In geval van liquidatie, ontbinding, faillissement of surséance van betaling van Opdrachtgever, of wanneer Opdrachtgever geheel of gedeeltelijk het vrije beheer of de vrije beschikking over haar vermogen verliest, zullen de (betalings-)verplichtingen van Opdrachtgever alle onmiddellijk opeisbaar zijn.
  4. Door Opdrachtgever gedane betalingen strekken steeds ter afdoening in de eerste plaats van alle verschuldigde rente en kosten, in de tweede plaats van opeisbare facturen die het langst open staan.
  5. Betaling door Opdrachtgever dient te allen tijde plaats te vinden zonder korting of verrekening.

 

Artikel 8: Incassokosten

  1. Indien Opdrachtgever niet of niet tijdig één van zijn verplichtingen jegens Opdrachtnemer nakomt, dan komen naast de overeengekomen prijs en kosten, alle kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van Opdrachtgever, waaronder ook vallen de kosten voor het opstellen en verzenden van aanmaningen, het doen van een schikkingsvoorstel en het inwinnen van inlichtingen. Deze kosten bedragen 15% van de alsdan openstaande hoofdsom, tenzij de daadwerkelijke kosten hoger zijn, in welk geval de werkelijk gemaakte kosten door Opdrachtgever verschuldigd zijn.

 

Artikel 9: Aansprakelijkheid en vrijwaring

  1. Elke aansprakelijkheid van Opdrachtnemer is te allen tijde beperkt tot vergoeding van directe schade tot maximaal het bedrag van de in de Overeenkomst overeengekomen opdrachtsom.
  2. Aansprakelijkheid van Opdrachtnemer voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst is uitgesloten.
  3. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van niet correcte, incomplete of verkeerd afgebeelde tekst, afbeeldingen en/of andere zaken op de website van DB Gevelonderhoud en/of op andere websites/applicaties van Opdrachtnemer.

  

Artikel 10: Privacy en gegevensverwerking

  1. Opdrachtgever zal indien dit voor de uitvoering van de Overeenkomst noodzakelijk is Opdrachtnemer desgevraagd schriftelijk informeren over de wijze waarop Opdrachtgever uitvoering geeft aan zijn verplichtingen op grond van de vigerende privacywetgeving met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens.
  2. Opdrachtgever verplicht zich, na een kennisgeving als bedoeld in lid 1 van dit artikel van deze algemene voorwaarden:
  3. Persoonsgegevens nimmer aan derden te verstrekken, dan wel een derde daartoe toegang te geven, behoudens toestemming van Opdrachtnemer, dan wel een wettelijke verplichting daartoe.
  4. Persoonsgegevens uitsluitend te verwerken in het kader van het doel van de Overeenkomst en uitsluitend voor de doeleinden als omschreven in de Overeenkomst en/of in deze algemene voorwaarden en/of in de aanvullende algemene voorwaarden. Het is niet toegestaan om deze persoonsgegevens te verwerken voor enig ander doel, waaronder begrepen – maar niet daartoe beperkt – iedere vorm van ongevraagde communicatie.
  5. Bij de verwerking van persoonsgegevens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (“AVG”) in acht te nemen.

  

Artikel 11: Bescherming van persoonsgegevens 

  1. Opdrachtgever garandeert dat is voldaan aan alle vereisten voor rechtmatige verwerking van persoonsgegevens die door of vanwege Opdrachtgever worden ingevoerd in diens infrastructuur, software en/of beheeromgeving.
  2. De volledige verantwoordelijkheid voor de verwerking van persoonsgegevens in de in lid 1 van dit artikel bedoelde infrastructuur, software en/of beheeromgeving ligt bij Opdrachtgever. Opdrachtgever staat er jegens Opdrachtnemer voor in dat de gegevens niet onrechtmatig zijn en geen inbreuk maken op rechten van derden. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor alle rechtsvorderingen van derden, uit welken hoofde dan ook, in verband met de verwerking van deze gegevens of de uitvoering van de Overeenkomst.
  3. Opdrachtgever heeft op grond van de vigerende privacywetgeving betreffende de verwerking van persoonsgegevens verplichtingen tegenover derden, zoals de verplichting tot het verstrekken van informatie, evenals het geven van inzage in, het corrigeren en het verwijderen van persoonsgegevens van betrokkenen. De verantwoordelijkheid voor de nakoming van deze verplichtingen rust volledig en uitsluitend bij Opdrachtgever. Opdrachtnemer is in dit verband enkel ‘verwerker’ in de zin van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (“AVG”).
  4. Eventuele kosten die gemaakt moeten worden om aan de verplichtingen uit de vigerende privacywetgeving omtrent de bescherming van persoonsgegevens te voldoen, waaronder de verplichtingen voortvloeiende uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (“AVG”), komen voor rekening van Opdrachtgever.

  

Artikel 12: Rechts- en forumkeuze

  1. Op alle Overeenkomst(en) tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever gesloten is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. Alle geschillen – daaronder begrepen die, welke slechts door een der partijen als zodanig worden beschouwd – die naar aanleiding van de Overeenkomst of van overeenkomsten die daarvan een uitvloeisel zijn, tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever mochten ontstaan, worden uitsluitend beslecht door de Rechtbank Overijssel, locatie Zwolle. Opdrachtnemer is te allen tijde bevoegd Opdrachtgever te dagvaarden voor de volgens de wettelijke bevoegdheidsregels bevoegde rechter.

  

Artikel 13: Wijziging van de voorwaarden 

  1. Opdrachtnemer is bevoegd wijzigingen in deze voorwaarden aan te brengen. Deze wijzigingen treden in werking na mededeling daarvan aan Opdrachtgever, doch in ieder geval na deponering van die wijzigingen.

 

*****

Stuur een bericht

Contact informatie

Wilt u contact met ons opnemen via een andere manier? Gebruik dan onderstaande gegevens. 

Boek een afspraak